BRAFCO0222_book_NL
Ook pellets maken deel uit van zijn aanbod. Die worden verkocht in zakken van 15 kg bij het bedrijf zelf en in de tankstations, maar worden ook aan huis per pallet geleverd. Door de stij- gende energieprijzen ziet onze collega een toe- name in de vraag naar pellets en lamppetroleum type C. Om zijn klanten een volledig productgamma aan te bieden, verkoopt Brandstoffen Deconinck ten slotte ook aardgas en elektriciteit voor B2B- klanten. Dat is maar een klein deel van onze omzet, maar we zoeken altijd naar uitbreiding en verandering waar we iets mee kunnen ver dienen, licht onze collega toe. We verkopen de producten van TotalEnergies. Wij stellen de contracten op en TotalEnergies doet de rest. “HOE WIJ ONS IN DE TOEKOMST WILLEN ONDERSCHEIDEN...” Brandstoffen Deconinck begon een tiental jaar geleden met motorbrandstoffen toen het bedrijf een tankstation plaatste om zijn eigen vrachtwa- gens te bevoorraden. Dat station werd al snel opengesteld voor het publiek en het bedrijf investeerde vervolgens in enkele andere stati- ons. Vandaag telt het bedrijf zes tankstations in Ronse, Oudenaarde, Deinze en Waregem. Enkele daarvan draaien onder het merk Total, de rest onder het label van Deconinck zelf. Drie van de stations hebben ook een shop met personeel dat de klanten kan helpen bij het tanken. Alles is tegenwoordig dermate geautomatiseerd dat LEDEN Snel interview Brandstoffen: Vragenuwklantenunudeenergieprijzen zohoog zijn, naar de toelagenvanhet Sociaal Verwarmingsfonds? FrankDeconinck: Dat gebeurt. Maar het zijn overwegend gepensioneerden enminder gegoede mensen die die toelage nodig hebben en zij zijnmeestal al op de hoogte via het OCMW. Enhoestaat hetmet uwmazoutklantennuhet verboden isominVlaanderennogstookolieketels teplaatsenof tevervangen, niet enkel bij nieuwbouwwoningenen ingrijpendeenergetischerenovaties,maarook inwoningen engebouwendieophet aanwezigeaardgasnet kunnen wordenaangesloten? Ze zitten inderdaad met veel vragen hierover. We stellen hen gerust en zeggen hun dat ze hun verwarmingsketel nog steeds mogen laten herstellen. Maar de berichtgeving is soms tendentieus. Het is nog te vroeg om in te schatten hoeveel klanten er door die wetgeving onlangs zijn overgestapt op aardgas. Zien de automobilisten voor hunmotorbrandstof het bos door de bomen nog? Zij vragen ons welkemotorisatie zemoeten kiezen. Het is moeilijk omhen daarin te adviseren. We weten wat er staat te gebeuren, maar niet hoe snel dat zal zijn. Voor bedrijven is door de aankondiging van fiscale voordelen voor elektrische wagens de ommekeer ingezet. Voor particulieren zal het zo’n vaart niet lopen, alleen al door de kostprijs van een elektrische auto. Wat isdevoornaamstekwaliteit vanuwbedrijf? Onze klantgerichtheid. Wat isvandaaguwgrootsteuitdaging? De juiste beslissingen nemen ommee te gaan in de energiemarkt. Ik heb gekozen voor HVO en elektrische laadpalen omdat dat in het verlengde ligt van onze activiteiten. Waarbent uhetmeest tevredenover? Dat zowel onze klanten als al onze medewerkers tevreden zijn bij ons. Gebruikenuwklantenuwonlinebesteltool? Onze bestellingen komen grotendeels online binnen. We zijn trouwens ook aan het werken aan een nieuwe webshop. Alles zal geautomatiseerd worden, en er komt eenmogelijkheid om ook online te betalen. Welkepromotiemiddelengebruikt u? We sponsoren lokale evenementen zoals de bierfeesten of de Koppenbergcross (cyclocross) en voetbalwedstrijden. Maar dé beste reclame is nog steeds ons rollend materieel in het straatbeeld. Ensocialemedia? Daar houdt mijn zoon Alex zichmee bezig. Hij deelt bijvoorbeeld de berichten die op de Facebookpagina van Brafco verschijnen. Wat verwacht uvanBrafco? Brafco zou meer aan lobbying moeten doen, voor HVO bijvoorbeeld, om onze producten in de markt te houden. Steeds minder mensen overwegenmazout om zich te verwarmen. We moeten eenmoderner imago kweken om opnieuw in de vergelijking te worden opgenomen. Het kloppend hart van de planning en de logistiek. 12 februari-maart 2022 Br ndstoffen
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTgwOTgy