Brafco ondersteunt BELOOFD!-campagnes voor veiliger verkeer
Begin augustus lanceerden Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts en de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) een campagne rond de beveiliging van kinderen in de auto. De campagne spoorde ouders en grootouders aan om hun kinderen en kleinkinderen altijd op de correcte manier vast te klikken. Dat gebeurde onder meer via affiches langs de weg, radiospotjes met Siska Schoeters en Guga Baul, en de website BELOOFD.be. Op die website kunnen (groot)ouders de belofte maken om hun (klein)kinderen veilig vast te klikken, en deze belofte vervolgens delen via sociale media, wat de impact van de campagne nog vergroot.
Dat principe wil de VSV ook inzetten bij andere campagnes, bijvoorbeeld over het gebruik van de GSM achter het stuur, te snel rijden of andere vormen van risicogedrag in het verkeer. Zo zal BELOOFD! uitgroeien tot de gemeenschappelijke noemer voor alle verkeersveiligheidscampagnes in Vlaanderen.
Veilig verkeer is ook voor Brafco een belangrijk punt, en daarom zet de Federatie haar schouders onder de BELOOFD!-campagnes. Dagelijks krijgen de door Brafco vertegenwoordigde tankstations tienduizenden automobilisten en truckers over de vloer, een ideale plaats dus om weggebruikers te sensibiliseren rond veilig rijden.
Bij de laatste editie van het vakblad Brandstoffen ontvingen alle pomphouders in het Vlaams gewest een wobbler met het verzoek deze op een goed zichtbare plaats (bijv. op de betaalterminal) aan te brengen. Op deze manier hoopt Brafco de weggebruikers extra te sensibiliseren voor de boodschappen van de VSV, zodat het aantal verkeersslachtoffers verder blijft dalen.