Reserveringskosten niet vrijgegeven! Worldline komt met een verklaring
Het probleem dook gisteren op in verschillende streken van het land. Het probleem is inmiddels opgelost.
Na het tanken kwamen veel automobilisten voor de onaangename verrassing te staan dat hun reserveringsprovisie niet werd vrijgegeven. Zowel banken als Worldline waren actief op zoek naar de oorzaak van het probleem.
In een verklaring aan Brafco zegt Worldline dat er storingen waren opgetreden in de elektronische betalingen voor internationale debet- en krediettransacties bij bepaalde servicestations. De betalingen via Bancontact werden evenwel niet beïnvloed.
“Dit betekent dat bedragen die gereserveerd zijn bij de aankoop van brandstof bij tankstations mogelijk niet onmiddellijk worden vrijgegeven op de rekening van de consument”, legt Worldline uit. “De storing houdt verband met een deblokkering die op maandag 21 oktober plaatsvond in het acceptatienetwerk van Worldline. Hoewel het probleem nu is opgelost, kunnen sommige gereserveerde bedragen nog steeds geblokkeerd lijken. We kunnen u verzekeren dat deze bedragen niet zijn verdwenen, maar slechts tijdelijk worden vastgehouden totdat ze worden vrijgegeven volgens de standaardprocedure. De vrijgavetijd kan per uitgever verschillen. We begrijpen dat dit een ongemak is voor zowel consumenten als tankstationmanagers en we verontschuldigen ons voor het ongemak dat door dit probleem is veroorzaakt,” besluit Worldline.